Safeplay
Hier bij tombola willen we dat je plezier met ons hebt of het nu gaat om het chatten met onze moderators en andere spelers in de chatrooms of het spelen van onze games.
Omdat het allemaal draait om plezier hebben, is de keuze geheel aan jou.
Je bepaalt zelf hoeveel tijd je op de site wilt doorbrengen en hoeveel geld je eraan wilt uitgeven.
Echter, in onze ervaring is verantwoord en bewust spelen de enige manier om plezier te hebben.
Om deze reden bieden wij een aantal hulpmiddelen om je te helpen beperken hoeveel tijd en geld je besteed, zodat het een leuke hobby blijft. Lees verder en ontdek alle manieren waarop je zowel veilig als verantwoord kunt spelen.
Onthoud dat geluk wispelturig is, het komt en gaat, dus een neem pauze als het geluk even niet aan jouw kant staat.
Speel omdat het leuk is; want als het niet leuk is, is het geen spel meer.
Wie kan een account bij ons hebben
Enkel natuurlijke personen ouder dan 18 jaar kunnen een account bij ons hebben.
Als het volgende van toepassing is, mag je geen account bij ons hebben:
- Je bent minderjarig
- Je bent niet in staat om ID te tonen
- Je bent ingeschreven in CRUKS
- Je bent handelings- of wilsonbekwaam
- Je staat onder curatele
Om bij ons te registreren, moet je:
- Verklaren dat je de enige gebruiker van de account zult zijn
- Verklaren dat het account niet zal worden gebruikt voor het witwassen van geld, het financieren van terrorisme, het schenden van sancties of het plegen van fraude
- Akkoord gaan met onze Algemene Voorwaarden
- Persoonlijke limieten instellen
Wanneer je bij tombola registreert worden er een aantal controles uitgevoerd om na te gaan of je wel degelijk een account mag aanmaken. Deze controles omvatten:
- Controleren dat je 18 jaar of ouder bent
- Controleren of je geregistreerd staat in CRUKS
- Identiteitscontrole door middel van legitimatiebewijs
- Controleren of je een PEP (Politiek Prominente Persoon) bent
Wanneer wij tijdens de registratie een PEP, een direct familielid of een naaste verwant van een PEP identificeren, past tombola de volgende maatregelen toe:
- De toestemming van tombola's senior management om de PEP als player te registreren is vereist
- Onderzoek naar de herkomst van de middelen van de PEP te allen tijde
- Intensieve controle van de transacties
Wanneer wij vaststellen dat een player een handicap heeft die hem niet in staat stelt geïnformeerde keuzes te maken of zijn eigen financiële verplichtingen te beheren, zal de toegang worden beëindigd, waarbij de gezondheid en het welzijn van die persoon onze voornaamste zorgplicht blijft.
Controle behouden
Online gokken is een opwindend tijdverdrijf voor volwassenen, bij tombola willen we graag dat de spelervaring leuk blijft.
Online gokken kan riskant zijn als het niet op een verantwoorde manier wordt gedaan. Net als elke andere activiteit waarbij men de spanning van het toeval voelt, kan het leiden tot verslaving.
Wij willen dat je de controle behoudt en verzoeken je daarom om enkel geld in te zetten waarvan je het je kan veroorloven om het te verliezen - het gaat immers om het veilig en bewust spelen en het behouden van controle.
Met dit in gedachten kun je het volgende misschien nuttig vinden:
- Gokken kan een opwindend, plezierig tijdverdrijf zijn maar het is GEEN manier om geld te verdienen.
- Zet enkel geld in dat je kunt missen.
- Probeer nooit verloren geld terug te winnen door nog meer uit te geven.
- Houd bij hoeveel je uitgeeft en hoe lang je gewoonlijk speelt. Deze informatie kan ook gevonden worden in de "transactie geschiedenis".
- Als je het gevoel hebt dat je de controle verliest, raden we je aan om gebruik te maken van onze Safeplay tools, zoals het instellen van een lagere stortingslimiet. Daarnaast is het altijd een goed idee om te praten met onze Klantenservice/Safeplay Team.
Tot slot, als je een probleem hebt ontwikkeld, is het uiterst belangrijk om hulp en advies te zoeken. Neem contact op met ons Safeplay Team. Je kunt ook praten met je huisarts of Loket Kansspel, zij kunnen gespecialiseerde hulp en begeleiding bieden in de verslavingszorg. Loket Kansspel is het Nederlandse nationale centrum voor informatie, advies en praktische hulp met betrekking tot gokken en de sociale gevolgen hiervan.
Alleen voor 18+
In Nederland is deelname aan kansspelen illegaal voor iedereen die jonger is dan 18 jaar.
tombola neemt leeftijdscontrole erg serieus.
Om bij ons te registreren en te kunnen inzetten, is het verplicht een legitimatiebewijs te tonen waaruit blijkt dat je 18 jaar of ouder bent. Indien wij vermoeden dat de account wordt gebruikt door een minderjarige, zullen wij de account opschorten. Weddenschappen geplaatst door personen onder de 18 jaar kunnen nietig worden verklaard.
tombola biedt een kansspelen service die alleen geschikt is voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Wij willen dat je zorgeloos kunt inloggen op onze site. Indien kinderen of andere minderjarigen toegang hebben tot je computer, is het belangrijk dat je controle hebt over welke items op je computer ze kunnen openen. Enkele goede tips zijn:
- Als een minderjarige je computer, mobiel of tablet kan gebruiken, laat de tombola website of onze app er dan niet op open staan.
- Typ je wachtwoord niet in terwijl een minderjarige toekijkt.
- Als je vermoedt dat iemand anders je wachtwoord kent, is het een goed idee om het te wijzigen in "my account".
- Sta nooit toe dat een minderjarige je account gebruikt, zelfs niet als er gratis games zijn die ze misschien interessant vinden.
Als je denkt dat een minderjarige toegang heeft weten te bemachtigen tot je tombola-account, neem dan contact met ons op via 0800 0200 292 of 020 369 9099. Wij zullen het onderzoeken en passende maatregelen nemen. Vergeet niet dat je in de "transactie geschiedenis" onder het tabblad " my account" ook een overzicht kunt krijgen van alle activiteiten van je account op de site ( games, stortingen, uitbetalingen, enz.).
Er zijn ook een aantal apps voor ouderlijk toezicht beschikbaar voor mobiel of tablet:
- Kids Place
- Kaspersky SafeKids
- Norton Family ouderlijk toezicht
Er zijn ook een aantal toepassingen beschikbaar waarmee ouders het internetgebruik op hun computer kunnen controleren en beperken:
Jongvolwassenen
De hersenen van jongvolwassenen zijn nog in ontwikkeling waardoor ze kwetsbaarder zijn voor het ontwikkelen van verslavingen, zo blijkt uit onderzoek. Met dit in gedachten hebben we extra stappen genomen om jongvolwassenen te beschermen.
Wij willen dat je plezier ervaart wanneer je met tombola speelt, maar wij vinden het ook uiterst belangrijk dat je controle behoudt over de tijd en het geld dat je bij ons besteedt.
We hebben een aantal tools en tips toegevoegd om je te helpen controle te houden over je uitgaven en inzicht te krijgen in je speelgedrag.
Stortingslimiet als je 18 tot en met 23 jaar oud bent:
- Dagelijkse limiet - Maximum dat je kunt instellen is € 100
- Wekelijkse limiet (maandag tot en met zondag) - Het maximum dat je kunt instellen is € 100
- Maandelijkse limiet - Maximum dat je kunt instellen is € 500*
*Dit komt omdat sommige maanden vijf weken bevatten. Let op, players mogen maximaal € 100 per week storten.
Tips:
- Bepaal van tevoren met hoeveel geld je wilt spelen en ga niet over deze limiet heen.
- Speel alleen met wat je kunt missen.
- Stel een realistische tijdslimiet die niet in de weg staat van je verantwoordelijkheden of sociale leven
- Vergeet niet om regelmatig pauzes te nemen tijdens het spelen.
- Speel met kleine bedragen.
- Speel niet onder invloed van alcohol of drugs
- Vind je het verleidelijk om te spelen tijdens studie of werktijd? Gebruik onze Spelblokkering om jezelf uit te sluiten van het spelen tijdens deze uren.
- Als je het gevoel hebt dat je je limiet(en) hebt verhoogd uit impuls of er spijt van hebt, vergeet dan niet dat je een hele week de tijd hebt om de verhoging ongedaan te maken. Als je je limiet(en) wilt verlagen zullen we dit altijd direct toepassen.
- Merk je dat je regelmatig wint, maar dat je niet veel van dit geld ziet? Verlaag dan je wallet limiet en onthoud dat je al vanaf 10 euro kunt uitbetalen.
- Houd bij hoeveel je uitgeeft en hoe lang je meestal speelt. Deze informatie is ook terug te vinden in de "transactie geschiedenis".
- Vind je de tombola community leuk? Onthoud dat je altijd van harte welkom bent om in te loggen en te chatten, zelfs als je geen tickets of stroken koopt.
- Vraag je je wel eens af of je niet te veel gokt? Doe onze zelftest en krijg meer inzicht.
- Heb je het gevoel dat je even een pauze kan gebruiken? Stel een Cooling off periode in, je kunt kiezen uit 24 uur tot 5 maanden.
- Heb je vragen of hulp nodig? Neem contact op met ons Safeplay Team, we zijn er 24/7!
Speel omdat het leuk is; want als het niet leuk is, is het niet langer een spel!
Stortingslimiet
Je wordt verzocht om je stortingslimieten in te stellen bij de registratie. Na registratie heb je de mogelijkheid om deze limiet te wijzigen door simpelweg in te loggen en naar 'My Account' te gaan, en vervolgens te klikken op 'Safeplay'. Je kunt kiezen tussen dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse stortingslimieten.
Spelers tussen 18 en 23 jaar oud kunnen de volgende stortingslimieten instellen:
- Dagelijkse limiet - Het maximum dat je kunt instellen is € 100
- Wekelijkse limiet (maandag tot zondag) - Het maximum dat je kan instellen is € 100
- Maandelijkse limiet - Maximum dat je kan instellen is € 500*
*Dit komt omdat sommige maanden vijf weken bevatten. Let op, players mogen maximaal € 100 per week storten.
Spelers van 24 jaar en ouder kunnen de volgende stortingslimieten instellen:
- Dagelijkse limiet - Het maximum dat je kunt instellen is € 500
- Wekelijkse limiet (maandag tot zondag) - Het maximum dat je kunt instellen is € 500
- Maandelijkse limiet - Maximum dat je kan instellen is € 2500*
*Dit komt omdat sommige maanden vijf weken bevatten. Let op, players mogen maximaal € 500 per week storten.
Wanneer je je stortingslimiet verlaagt, wordt dit onmiddellijk van kracht. Wanneer je je stortingslimiet verhoogt, duurt het 1 week (168 uur) voordat dit van kracht wordt.
Wallet limiet
Bij het registreren word je verzocht een maximumbedrag in te stellen dat je op je tombola account wilt houden, dit is je wallet limiet. Na registratie heb je de mogelijkheid om deze limiet te wijzigen door simpelweg in te loggen en naar 'My Account' te gaan, en vervolgens te klikken op 'Safeplay'.
De wallet limiet is onbeperkt; wij raden je echter aan om een verantwoorde limiet in te stellen en regelmatig uitbetalingen te doen.
Gewonnen bedragen die de limiet overschrijden zullen worden geaccumuleerd en verwerkt aan het einde van je speelsessie. Vervolgens worden deze automatisch naar je bankrekening overgemaakt. Je zult hiervan een bericht ontvangen.
Een verhoging van de wallet limiet duurt 1 week (168 uur) om in werking te treden, terwijl een verlaging onmiddellijk in werking treedt.
Tijdslimiet
Bij de registratie word je verzocht een maximumtijd in te stellen die je wilt doorbrengen op de tombola website. Na registratie kunt u deze tijdslimiet wijzigen door in te loggen en naar My Account te gaan, en vervolgens te klikken op 'Safeplay'. Je kan kiezen tussen dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse tijdslimieten.
Je kan de volgende limiten instellen:
1 tot 8 uur per dag
7 tot 56 uur per week
28 tot 224 uur per maand
Wij raden je aan een verstandige limiet in te stellen en regelmatig een pauze te nemen tijdens het spelen.
Een verhoging van de tijdslimiet duurt 1 week (168 uur) om in werking te treden, terwijl een verlaging onmiddellijk in werking treedt.
In gevallen waarin wij het voor je welzijn noodzakelijk achten, behouden wij ons het recht voor, om zonder je toestemming, de toegang tot onze site te beperken tot een maximale tijdsperiode per inlogsessie.
Zelftest
Onze test is ontwikkeld door deskundigen. Je kunt op elk moment een zelfbeoordeling van je speelgedrag doen, door onze korte test in te vullen.
Wil je meer weten over je speelgedrag? Vraag je jezelf wel eens af of je niet te veel speelt? Doe dan de zelftest!
Test je speelgedrag hier: zelfbeoordeling
Contacteer ons
Alle leden van de klantenservice en het safeplayteam van tombola krijgen regelmatig trainingen over het voorkomen van kansspelverslaving en aanverwante onderwerpen zoals maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ons team heeft ook een opleiding verslavingspreventie gevolgd bij Assissa. Dankzij deze trainingen kunnen wij potentiële kansspelproblemen eerder opsporen. Ons team kan je ook informatie geven over waar je verdere ondersteuning kan krijgen.
Als je vragen hebt over safeplay of ondersteuning nodig hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij zijn 24/7 beschikbaar!
Je kunt contact met ons opnemen via:
TOMBOLA SERVICES B.V.
DE ENTREE 99-197
1101 HE AMSTERDAM
NEDERLAND
- Onze verslavingsdeskundige is:
Dhr. Smit
marc.smit@tombola.com
Spelblokkering
Spelblokkering geeft je de mogelijkheid om meer controle te hebben over de games die je speelt op tombola. Als je een bepaald game niet meer wilt spelen, kun je die game blokkeren. Je kunt een spel blokkeren door simpelweg in te loggen en naar 'My Account' te gaan, en vervolgens te klikken op 'Safeplay'.
Je kunt er zoveel kiezen als je wilt door het vakje naast de game die je wilt blokkeren aan te vinken.
Je kunt ervoor kiezen om een game te blokkeren voor een vast aantal uren, een specifiek tijdslot of permanent.
Om een game te deblokkeren tijdens een geselecteerd tijdslot moet je 24 uur wachten voordat je de game weer kunt spelen.
Je krijgt bericht wanneer je tijd verstreken is.
Als een game eenmaal is geblokkeerd, kan dit niet meer ongedaan worden gemaakt. Je moet dan wachten tot de tijdsperiode of timeslot is verstreken.
Spelblokkering verwijdert de toegang tot de chatrooms niet.
Cool Off
Als je een korte speelpauze wilt inlassen, raden wij je aan om een cool off periode in te stellen. Je kunt dit doen door naar 'My Account' en 'Safe' te gaan.
Je kunt een cooling off periode kiezen van:
- 1 dag
- 2 dagen
- 3 dagen
- 4 dagen
- 5 dagen
- 6 dagen
- 7 dagen
- 2 weken
- 3 weken
- 4 weken
- 5 weken
- 6 weken
- 7 weken
- 1 maand
- 2 maanden
- 3 maanden
- 4 maanden
- 5 maanden
Zodra je een cooling off periode hebt ingesteld, wordt de toegang tot je account onmiddellijk beperkt en kan deze niet opnieuw worden geactiveerd totdat de gekozen periode is verstreken.
Wij zullen je account tijdelijk beperken tot een alleen-lezen account. Dit betekent dat je weliswaar toegang hebt tot de informatie van 'My Account', maar dat je gedurende de gekozen periode geen wijzigingen in je account kunt aanbrengen en geen weddenschappen kunt plaatsen.
Zodra de cooling off periode is verstreken krijgt je automatisch weer volledige toegang tot je account.
Zelfuitsluiting
Als je voor een langere periode je kansspelen wilt beperken, kun je jezelf uitsluiten. Je kunt dit doen door naar 'My Account' en 'Safeplay' te gaan.
Je kunt jezelf uitsluiten voor een periode van 6 maanden of permanent.
Zodra je voor zelfuitsluiting kiest, wordt je account gesloten voor de duur van de geselecteerde periode en heb je geen toegang meer tot de games of enige van de functies binnen "Mijn Account".
Zodra een verzoek tot zelfuitsluiting is gedaan, is de beslissing onomkeerbaar. Indien je ervoor kiest om jezelf permanent uit te sluiten van tombola, zal dit voor onbepaalde tijd zijn, we zullen je account nooit reactiveren om welke reden dan ook.
Indien je ervoor kiest om je account te heropenen na afloop van de zelfuitsluitingsperiode, dien je telefonisch contact op te nemen met het Customer Support team. Een 24-uurs bedenktijd wordt toegepast voordat je account opnieuw kan worden geactiveerd. Tijdens de 24-uurs bedenktijd kun je de heractivering nog steeds annuleren.
Wij zullen je resterende accountsaldo terugstorten in overeenstemming met ons uitbetalingsbeleid.
Als je vragen hebt over zelfuitsluiting, kun je direct telefonisch contact opnemen met ons Klantenservice team op het gratis nummer - 0800 0200 292 of 020 369 9099. Ons Klanten Support team wordt zowel intern alsook door onze samenwerkingsverband met Assissa getraind op het gebied van problematisch kansspelen en sociale verantwoordelijkheid.
Wanneer je voor zelfuitsluiting kiest, kom je niet in aanmerking voor bonussen of promoties die we aanbieden tijdens je zelfuitsluiting.
Binnen twee dagen nadat je voor zelfuitsluiting hebt gekozen, word je ook uitgesloten van al het marketingmateriaal dat we je toesturen. Er zal geen verder marketingmateriaal worden verzonden totdat de zelfuitsluitingsperiode voorbij is en je hebt verzocht om terug te keren naar de website.
Indien je ervoor kiest om jezelf uit te sluiten op tombola, raden wij je aan om jezelf ook uit te sluiten van alle andere kansspelsites waar je een account hebt. Er is software beschikbaar waarmee je kunt voorkomen dat je computer of mobiele apparaten toegang krijgen tot goksites. Meer informatie over deze hulpmiddelen vind je hier:
Als je een zelfuitsluiting overweegt, is het misschien een goed idee om je ook bij CRUKS te registreren. Zij bieden een gratis dienst aan die je in staat stelt om jezelf uit te sluiten van alle Nederlandse vergunninghoudende kansspel aanbieders mits je geregistreerde gegevens bij CRUKS overeenkomen met de geregistreerde gegevens bij de individuele aanbieder.
Voor meer informatie en om je aan te melden bij CRUKS, bezoek CRUKS.
Monitoren van speelgedrag
Wij monitoren je speelgedrag zowel handmatig als met behulp van geautomatiseerde detectie, dit stelt ons in staat om je inzicht te geven in je speelgedrag. Het stelt ons ook in staat om waar nodig in te grijpen.
Beslissingen over je speelgedrag en preventieve maatregelen nemen we het liefst samen met jou. Vanwege onze zorgplicht kan het echter noodzakelijk zijn om je een maatregel op te leggen. Dit kan zijn in de vorm van het stoppen van een game als wij zien dat je je limieten overschrijdt.
Als wij constateren dat je een eerdere kansspelverslaving hebt gehad, zullen wij een persoonlijk onderhoud met je voeren om een beter inzicht te krijgen in de eventuele behandeling die je eerder hebt gehad en de huidige situatie. Toegang zal worden beëindigd of beperkt, gebaseerd op de details van het gesprek en de account review.
Realiteitscontrole/Pop-up
Een van de methodes die wij gebruiken om je inzicht te geven in je speelgedrag is de Reality Check, die wordt gedaan via een pop-up sessieoverzicht. De pop-up verschijnt op je scherm elke keer dat je inlogt of van game wisselt en daarna elke 60 minuten.
Het toont je een overzicht van:
- Je tijdslimiet en de lengte van de huidige sessie
- Je stortingslimiet en het totaal gestorte bedrag
- Je wallet limiet en huidige wallet
Sessie samenvatting
Wanneer je uitlogt, krijg je een samenvatting van je sessie.
Het toont u een overzicht van:
- Je stortingslimiet
- Bestede stortingslimiet
- Je wallet limiet
- Je huidige wallet
- Je tijdslimiet
- Bestede tijdlimiet
Als je uitlogt en weer inlogt, begint een nieuwe spelsessie.
Wij pleiten voor matiging en transparantie
Wij zijn van mening dat het verstrekken van gemakkelijk toegankelijke informatie met betrekking tot je speelgedrag je in staat stelt veiligere speelgewoontes aan te houden.
Binnen transactie geschiedenis kun je een overzicht krijgen van de laatste 12 maanden, welke omvat:
- Financiën: Stortingen, bedrag, datum/tijd betaalmethode, uitbetalingen, gewonnen bedragen
- Game: Naam spel, datum/tijd
- Inzettingen: datum/tijd, bedrag, spel
Als je informatie nodig hebt die ouder is dan 12 maanden; kan dit op elk moment aangevraagd worden door contact op te nemen met onze klantenservice.
Bonus
De bonus die je ontvangt bij eerste storting is van jou totdat je deze gebruikt of besluit je account te sluiten.
Wij waarderen al onze players evenveel en hebben daarom geen VIP-programma's.
Als je een cool off of zelfuitsluitingsperiode hebt ingesteld, kom je niet in aanmerking voor bonussen of promoties die wij aanbieden tijdens je pauze van de site.
Wij zullen ook geen bonussen aanbieden onder deze voorwaarden:
- Terwijl je in een game bent
- Als je de voorwaarden niet hebt geaccepteerd
- Als je hebt verzocht om geen bonussen te ontvangen
CRUKS
CRUKS, (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen) is de Nederlandse nationale databank van spelers die een pauze nemen van het gokken.
Als je het gevoel hebt dat je een pauze moet nemen van kansspelen of dat je een kansspelprobleem hebt, raden wij je sterk aan om je ook in te schrijven bij CRUKS. Zij bieden een gratis dienst aan waarbij je je kunt registreren met je DigiD of door een papieren formulier in te vullen. Eenmaal geregistreerd ben je voor minimaal zes maanden uitgesloten van alle Nederlandse vergunninghoudende gokwebsites, speelhallen en casino's. Je kunt kiezen voor een zelfuitsluiting van 6 maanden tot 99 jaar.
Voor meer informatie en om je aan te melden bij CRUKS ga je naar CRUKS.
Onvrijwillige uitsluiting
Wanneer wij een kansspelprobleem constateren of wanneer er sterke aanwijzingen zijn dat er sprake is van een verslaving, streven wij ernaar je te ondersteunen door je te informeren over de mogelijkheden tot hulp en behandeling. Er zal een persoonlijk onderhoud plaatsvinden waarin wij je ook sterk zullen aanraden om je aan te melden bij CRUKS.
Indien een kansspelprobleem wordt geconstateerd en wij het noodzakelijk achten om (verdere) schade te voorkomen, hebben wij de zorgplicht om contact op te nemen met de KSA en een onvrijwillige CRUKS-registratie van maximaal 6 maanden aan te vragen.
Iemand anders registreren
Als iemand in je naaste omgeving, zoals je partner, kind of werknemer, een kansspelprobleem heeft, kan dat gevolgen hebben voor jou persoonlijk. Je kunt in financiële problemen raken of je gezondheid kan verslechteren als gevolg van hun gokproblemen.
Heb je geprobeerd om hem of haar aan te moedigen hulp te zoeken, bijvoorbeeld bij de huisarts, maar weigert hij of zij hulp te zoeken? In gevallen waarin je kunt aantonen dat je schade hebt ondervonden door hun gokgedrag kun je de KSA verzoeken om hen in CRUKS te registreren voor een periode van maximaal 6 maanden.
Dergelijke gevallen kunnen zijn, maar zijn niet beperkt tot:
- Als de player speelt met geld dat je je niet kunt veroorloven om te verliezen, dit kan geld zijn dat bedoeld is om de rekeningen te betalen, geld dat bedoeld is voor de opleiding van je kinderen of voor je pensioen
- Als de player speelt met geleend geld, zijn rekeningen niet kan betalen of schulden heeft als het om een werknemer gaat, kan het zijn dat hij zijn werk verwaarloost door te spelen
- De player is door het spelen niet meer in staat zijn studie naar behoren uit te voeren
- De player is niet meer in staat om goed voor zichzelf te zorgen of heeft psychische problemen door zijn speelgedrag en dit heeft gevolgen voor jou persoonlijk. Dit kan zijn doordat de player niet meer goed voor je kinderen kan zorgen, liegt over zijn gokken of geen tijd meer doorbrengt met vrienden of familie
Voor meer informatie of om een aanvraag in te dienen om iemand anders te registreren, kun je terecht op CRUKS.
Verdere steun
AGOG
Stichting Anonieme Gokkers Omgeving Gokkers (AGOG) is een landelijke zelfhulporganisatie met lokale afdelingen in ruim 20 regio's. De AGOG organiseert anonieme zelfhulpbijeenkomsten voor mensen met gokproblemen, maar ook voor hun omgeving (partner, ouder, broer of zus, familielid of vriend).
Zij bieden gratis en anonieme hulp via:
Gratis nummer 0800 22 777 22
Bereikbaar tussen 9:00-00:00
E-mail: info@agog.nl
Voor meer info, bezoek: https://www.agog.nl/
GA Nederland
Gamblers Anonymous Nederland is een zelfhulpgroep die open staat voor iedereen die de oprechte wens heeft om te stoppen met gokken.
Zij bieden gratis en anonieme hulp via:
WhatsApp: 06 27 05 25 81
E-mail: info@gamblersanonymous.nl
Voor meer info, bezoek: https://www.gamblersanonymous.nl
Loket Kansspel
Loket Kansspel is het Nederlandse centrale steunpunt op het gebied van gokproblemen. Zij bieden hulp en begeleiding en kunnen je doorverwijzen naar hulp en begeleiding bij jou in de buurt.
Zij bieden gratis en anonieme hulp via:
Gratis nummer: 0800 24 000 22
24/7 bereikbaar
WhatsApp: 06 59 81 83 31
Beschikbaar tussen 8:00-00:00
Live chat
Beschikbaar tussen 8:00-00:00
Voor meer info, bezoek: https://www.loketkansspel.nl
ZorgkaartNederland
Heb je ook andere (verslavings)zorg nodig? Dan kun je ZorgkaartNederland raadplegen, hier kun je informatie vinden over verschillende zorgaanbieders voor (verslavings)zorg bij jou in de buurt.